יוזמה גלובלית למעורבות באוקיינוס ​​קהילתי


של קרן האוקיינוס יוזמה גלובלית לאוקיינוס ​​קהילתי (COEGI) מוקדש לתמיכה בפיתוח של מנהיגי קהילת חינוך ימי ולהעצמת תלמידים בכל הגילאים לתרגם אוריינות אוקיינוס ​​לפעולות שימור. 

החזון שלנו הוא ליצור גישה שוויונית לתוכניות חינוך ימי וקריירה ברחבי העולם.

אם יותר מחנכים ימיים יוכשרו ללמד אנשים מכל הגילאים על השפעתו של האוקיינוס ​​עלינו ועל השפעתנו על האוקיינוס ​​– ובאופן המעורר למעשה השראה לפעולה אינדיבידואלית – אז החברה כולה תהיה מצוידת יותר לקבל החלטות מושכלות שמגינות בריאות האוקיינוס. 

הפילוסופיה שלנו

כולנו יכולים לעשות שינוי. אוריינות אוקיינוס ​​מעניקה לנו את הידע להגן, לשמר ולשקם את בריאות האוקיינוס.

לכל אחד מאיתנו יש תפקיד. 

הצעד הראשון שלנו הוא לוודא שקהילת החינוך הימי משקפת את המגוון הרחב של נקודות מבט, ערכים, קולות ותרבויות החופים והאוקיינוסים הקיימים ברחבי העולם. אלה שבאופן מסורתי הודרו מחינוך ימי כמסלול קריירה - או ממדעי הים בכלל - זקוקים לגישה לרשתות, בניית יכולות והזדמנויות קריירה בתחום זה. זה מצריך פנייה יזומה, הקשבה ושיתוף של אנשים מגוונים הן בתוך ומחוץ לתחום האוריינות באוקיינוס.

התמונה באדיבות Living Coast Discovery Center

אוריינות אוקיינוס: ילדים יושבים במעגל בחוץ ליד החוף

כדי שהדור הבא ינהל את ההשפעות של אוקיינוס ​​ואקלים משתנים, הם זקוקים ליותר מחינוך והכשרה בסיסית. מחנכים חייבים להיות מצוידים בכלים של מדעי ההתנהגות ותקשורת אסטרטגית כדי להשפיע על קבלת החלטות והרגלים התומכים בבריאות האוקיינוס. והכי חשוב, קהלים מכל הגילאים צריכים לקבל כוח לנקוט גישות יצירתיות לפעולת שימור. אם כולנו מבצעים שינויים קטנים בחיי היומיום שלנו, נוכל לראות שינוי עצום.


הגישה שלנו

מחנכים ימיים יכולים לעזור לפתח יותר אנשים יודעים קרוא וכתוב באוקיינוס. עם זאת, הפתרון אינו פשוט כמו רק להבין יותר על היחסים שלנו עם האוקיינוס. אנחנו צריכים שהקהלים יקבלו השראה לשלב פעולות שימור מכל מקום שהם יושבים על ידי העברת המיקוד שלנו לכיוון אופטימיות ושינוי התנהגות. אוריינות אוקיינוס ​​צריכה להיות נגישה לכולם.


העבודה שלנו

כדי לספק את ההכשרה החינוכית היעילה ביותר, COEGI:

עובד עם מחנכים ומנהיגי קהילה

לשלב את מרכיבי המפתח של אוריינות אוקיינוס ​​בתוכניות הלימודים, המתקנים או התכניות הקיימות שלהם, תוך שימת דגש על פעולה אינדיבידואלית לפתרון בעיות שימור מקומיות. המשתתפים, בעיקר מחנכים ימיים מוקדמים ומחנכים שואפים, עוברים הכשרה להעביר שיעורים יעילים, מוכווני פעולה המותאמים לצרכים הייחודיים של קהל היעד שלהם, שעשויים לכלול: תלמידי ק-12, חברי קהילה, חובבי טבע, תיירים, מתנדבים , והציבור הרחב.

מי הם מחנכים ימיים?

מחנכים ימיים עובדים במגוון דרכים יצירתיות כדי ללמד אוריינות אוקיינוס. הם יכולים להיות מורים בכיתות K-12, מחנכים בלתי פורמליים (מחנכים המעבירים שיעורים מחוץ למסגרת הכיתה המסורתית, כגון בחוץ, במרכזים קהילתיים או מעבר לכך), פרופסורים באוניברסיטה או מדענים. השיטות שלהם עשויות לכלול הוראה בכיתה, פעילויות חוצות, למידה וירטואלית, מצגות תערוכות ועוד. מחנכים ימיים ממלאים תפקיד חיוני בסיוע לקידום הבנה גלובלית והגנה על מערכות אקולוגיות ימיות.

אוריינות אוקיינוס: ילדה צעירה מחייכת חובשת כובע כריש

בונה מערכות יחסים מתמשכות

בין מחנכים מאזורים שונים ובין דיסציפלינות. גישה זו של בניית קהילה עוזרת למשתתפים להקים רשת לפתיחת דלתות למימון, הזדמנויות עבודה וצמיחה מקצועית.

תמונה באדיבות Anna Mar / Ocean Connectors

מאמן ומעצים אנשים

שבדרך כלל מיוצגים בתת-ייצוג בתחום החינוך הימי, כדי ליצור חלון הזדמנויות למסלולי קריירה שאולי מעולם לא חשבו עליהם קודם לכן.

בשנים הבאות, אנו גם שואפים להשפיע על יצירת מקומות עבודה והכנה על ידי אירוח סדנאות, הצגת "בוגרי" COEGI לרשת הגלובלית שלנו, ומימון פרויקטי חינוך מבוססי קהילה, המאפשרים לחניכים שלנו להפיץ את האוריינות באוקיינוס ​​עוד יותר.

אישה כותבת במחברת

כקרן קהילתית, אנו מפתחים רשתות ומקרבים אנשים. זה מתחיל בכך שהוא מאפשר לקהילות להגדיר ולהכתיב את הצרכים המקומיים שלהן ואת הדרכים שלהן לחולל שינוי. COEGI מגייסת מנטורים מאוכלוסיות מגוונות כדי להתאים לחניכים שלנו ולבנות קהילה של מתרגלים אוריינות אוקיינוס ​​המשתפת מידע ולקחים שנלמדו על פני קריירות.


את התמונה הגדולה

אחד החסמים המשמעותיים ביותר להתקדמות במגזר השימור הימי הוא חוסר הבנה אמיתית של החשיבות, הפגיעות והקישוריות של מערכות האוקיינוס. מחקרים מראים שהציבור אינו מצויד היטב בידע בנושאי אוקיינוס, והגישה לאוריינות אוקיינוס ​​כתחום לימוד ומסלול קריירה בר-קיימא הייתה היסטורית בלתי שוויונית. 

COEGI הוא חלק מתרומתה של קרן אושן לקהילה גלובלית גדולה יותר של אנשים הפועלים לחינוך ולקידום פעולה לבריאות האוקיינוס. הקשרים העמוקים והמתמשכים שפותחו באמצעות יוזמה זו ימצבו באופן ייחודי את משתתפי COEGI להמשיך בקריירות חינוך ימיות מוצלחות, ויתרמו להפיכת התחום הכולל של שימור האוקיינוסים לשוויוני ואפקטיבי יותר במשך שנים רבות.

כדי ללמוד עוד על COEGI, הירשם לניוזלטר שלנו וסמן את התיבה "אוריינות אוקיינוס":


מידע נוסף

אישה מחייכת חזק על החוף

ערכת כלים לפעולה באוקיינוס ​​הנוער

כוחה של פעולה קהילתית

עם תמיכת נשיונל ג'יאוגרפיק, שיתפנו פעולה עם אנשי מקצוע צעירים משבע מדינות כדי לפתח ערכת כלים לפעולה באוקיינוס ​​הנוער. ערכת הכלים, שנוצרה על ידי נוער, לנוער, מכילה סיפורים על אזורים מוגנים ימיים ברחבי העולם. 

למידע נוסף

אוריינות אוקיינוס ​​והתנהגות שימור שינוי: שני אנשים שטים בקאנו באגם

אוריינות אוקיינוס ​​ושינוי התנהגות

דף מחקר

דף המחקר שלנו על אוריינות אוקיינוס ​​מספק נתונים ומגמות עדכניות לגבי אוריינות ושינוי התנהגות באוקיינוס ​​ומזהה פערים שאנו יכולים למלא עם COEGI.

משאבים נוספים

תוצאות הערכת מחנך ימי | בניית קיבולת | GOA-ON | Pier2Peer | כל היוזמות

יעדי פיתוח בר קיימא קשורים (SDGs)

4: חינוך איכותי. 8: עבודה הגונה וצמיחה כלכלית. 10: אי-שוויון מופחת. 14: החיים מתחת למים.